Allmänna köpvillkor
Allmänt
Dessa allmänna köpvillkor gäller för Brandel & Skogsborg AB:s (org. nr 5590264973) försäljning av varor och tjänster (online-kurser) via hemsidan nolimitobedience.se. För att handla varor och tjänster via nolimitobedience.se måste du ha fyllt 16 år förutsatt att om du är under 18 år har du fått samtycke till ditt inköp från din förälder/förmyndare.
Beställning
Beställning av varor och tjänster görs på vår hemsida nolimitobedience.se. Genom att genomföra en beställning godkänner du dessa allmänna köpvillkor. Avtal om köp träffas när du slutfört köpet på vår hemsida. Därefter bekräftar vi beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den mailadress du angivit. I de fall du har gjort flera beställningar förbehåller vi oss rätten att slå ihop dessa beställningar och leverera dem i ett paket. Din beställning kan också delas upp på flera paket beroende på dess innehåll.
Om du har frågor om hur du handlar eller om våra produkter är du alltid välkommen att kontakta vår kundsupport via support@nolimitobedience.se.
Brandel & Skogsborg AB förbehåller sig rätten att annullera beställningar som innehåller felaktiga personuppgifter.
Priser och produktbilder
Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms. Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem och ändringar av tekniska specifikationer fram till din betalning i kassan. Produktbilderna på hemsidan garanterar inte att varans exakta utseende och beskaffenhet återges. Du har rätt att reklamera varan vid fel i produktbild eller produktinformation.
Kurstillgång
Du har tillgång till din online-kurs dygnet runt och så länge som utbildaren valt att kursen ska gälla, dock garanterar vi inte att tjänsten alltid fungerar utan avbrott. Om sidan ligger nere av någon anledning ska Brandel & Skogsborg AB få chansen att åtgärda felet utan att det räknas som avtalsbrott. Brandel & Skogsborg AB har också möjlighet att stänga ner tjänsten tillfälligt för underhåll eller uppdateringar.
Frakt och Leverans
Leveranstid
Du får dina varor 1-4 arbetsdagar efter det att vi har fått din beställning. Alla beställningar som görs före klockan 19 helgfria vardagar skickas normalt från oss följande vardag om varorna finns i lager. Om varorna du beställer inte finns i lager skickas din beställning normalt så snart produkten finns i lager (senast efter 30 dagar). Beställningar lagda på helger/helgdagar skickas normalt nästföljande arbetsdag. Leverans kan även ske till adresser utanför Sverige, men det är då beställarens ansvar att bekosta eventuella tullavgifter (leveransvillkor FCA Sverige) samt att leveranstiden då kan vara längre än ovan angivet. Om inte alla varorna finns på lager så inväntas leverans tills alla varor kan skickas samtidigt. När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din order inom utsatt tid för valt fraktsätt.
Leveranssätt
Vi använder oss av Postnord, DHL, Schenker och UPS beroende på leveransadress och din beställning skickas direkt hem om den får plats i brevlådan eller -inkastet. Annars levereras din beställning till fraktbolagets närmaste utlämningsställe/ombud.
Du måste kunna visa avinummer och giltig legitimation när du hämtar ditt paket på ett av fraktbolagets utlämningsställe. Om någon annan ska hämta ditt paket krävs uppvisande av både din och budets legitimation.
Leveranskostnad
I vår webshop anges fraktkostnaden vid slutbeställning då varornas sammanlagda vikt och volym beräknas.
Ångerrätt och retur
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt på varor enligt lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokal. Du står själv för returen. Innan returer sker ska kundsupporten kontaktas (support@nolimitobedience.se). Vid kontakt med kundsupporten skall returorsak anges. Du ansvarar själv för varan tills den når vårt lager. Har du frågor om retur, kontakta kundsupporten så hjälper vi dig gärna.
Vid retur görs en återbetalning till samma kort eller bankkonto som den ursprungliga betalningen gjordes. Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan.
Om ditt betalsätt är faktura ska du vid retur inte betala din faktura. Kontakta oss om du har frågor gällande en återbetalning.
Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. Du måste skicka tillbaka varan inom 14 dagar från att du meddelat Brandel & Skogsborg AB om utnyttjande av ångerrätten. Om en bok eller vara minskat i värde, t.ex. genom skada p.g.a. hantering som inte kan anses vara skälig, kan du bli ersättningsskyldig för den värdeminskningen.
Onlinekurser
Då du köper en tjänst gäller inte distanshandelslagen. Då betalningen gått igenom och du fått tillgång till din online-kurs anses ångerrätten förbrukad. Ångerrätten gäller inte heller defekta eller felaktiga varor. Om du tycker att kursen inte håller vad den lovar är du välkommen att kontakta oss genom att fylla i formuläret på den här sidan.
Se även Konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.
Ej uthämtade paket
Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om 100 SEK om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos ombudet i 14 dagar. Observera att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, måste du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning ovan.
Force majeure
Brandel & Skogsborg AB ansvarar inte för försenad eller utebliven leverans som orsakats av omständighet som ligger utanför vår rimliga kontroll. Exempel på sådan omständighet är naturkatastrof, strejk, krig, terroristdåd, valutakursförändring, myndighetsåtgärd, lagstiftning, leverantörs-/produktions- eller transportstörningar.
Reklamation och tvist
Om du har fått en defekt eller felexpedierad vara ber vi dig så snart du upptäckt felet och inom skälig tid kontakta vår kundsupport. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss. Vi ersätter samtliga dina kostnader i samband med reklamationen. Klagomål kan även skickas till Brandel & Skogsborg AB, Skogsborg Himmeta, 731 96 Köping.
Vid eventuell tvist följer Brandel & Skogsborg AB beslut från Allmänna reklamationsnämnden. Allmänna Reklamationsnämnden nås antingen via hemsidan www.arn.se eller adress Box 174, 101 23 Stockholm. Du kan även klaga via EU:s onlineplattform för tvistlösning som du når via http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Kundsupport
Kontakta vår kundsupport genom att maila support@nolimitobedience.se vid frågor eller oklarheter. Du kan även ställa en fråga i vårt frågeformulär på vår hemsida. Vi svarar då inom 48 timmar helgfria dagar.
Ändring av köpvillkor
Brandel & Skogsborg AB förbehåller sig rätten att när som helst ändra villkoren i dessa allmänna köpvillkor.
Betalning
Att handla på Brandel & Skogsborgs e-handelssida nolimitobedience.se är enkelt och säkert. Du kan alltid hitta ett betalningssätt som passar dig. För privatkunder erbjuder vi betalning med kontokort (via Stripe), Paypal eller Swish. För hundklubbar och företag inom hundsport erbjuder vi även betalning via faktura. Vid ordervärde under 1000 SEK inkl moms tillkommer en fakturaavgift om 40 SEK. Betalningsvillkor vid betalning med faktura är 14 dagar räknat från beställningsdagen, om inte annat överenskommits mellan Brandel & Skogsborg AB och kunden. Anmärkningar på fakturan skall göras inom 8 dagar från erhållandet av fakturan. Om vi av någon anledning inte tagit emot din betalning i tid tillkommer en lagstadgad påminnelseavgift om 60kr per påminnelse.
Brandel & Skogsborg AB kan utföra kreditkontroll på en kund som väljer betalning via faktura, och avböja beställningen vid fall att kreditvärdigheten uppfattas om tveksam eller oklar. Normalt utfärdas vid sådana fall en förskottsfaktura där beställda varor levereras efter att betalning tillhandahållits.
Kortbetalning med Visa, MasterCard och American Express via Stripe sker snabbt och enkelt. Stripe håller hög säkerhet och är certifierade till PCI Service Provider Level 1. Stripe använder sig av 3D-secure vilket är den säkerhetsgrad som de svenska bankerna kräver. För mer information om Stripe, läs här.
Observera att online-kurser inte kan köpas via faktura.
Personuppgifter
Vid beställning av varor och tjänster hanteras alla personuppgifter på ett korrekt, säkert och kontrollerat sätt för att dina uppgifter inte ska kunna läsas av obehöriga. När du lägger din beställning hos oss måste du uppge dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer och mailadress. I de fall du som företag väljer att betala via faktura måste du även ange företagets organisationsnummer.
I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter för att kunna fullgöra transport, betalning och fakturering. Dina personuppgifter måste vi lämna vidare till vår logistikpartner för att de ska kunna fullgöra sina åtaganden. Du har rätt att få ta del av den information som vi har registrerat om dig. Om dina uppgifter är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta kan du begära att informationen ska korrigeras. Du har alltid rätt att utan någon speciell anledning begära att informationen om dig raderas. Vi följer Personuppgiftslagen (PuL) och de personuppgifter som lämnas används endast för att administrera ditt köp. Dina personuppgifter lämnas aldrig ut till tredje part.