brist i fokus inte i uthållighet kedjor

Ny startsida Forum Tävlingsträning brist i fokus inte i uthållighet kedjor

Visar 4 svarstrådar
  • Författare
      Stina
      Deltagare

Hej ja har en ung tik som va sjukt störningskänslig från dag ett vi har startat två ettor och tävlat en del i rally vilket har gått bra, så de går framåt, hon är mer störd ute än inne och kan lätt kedja hela klass ett inne, dock även om ja bara kedjar tre moment ute så tappar hon fokus imellanåt, hon fortsätter dock jobba då hon kommer på sig och jobbar då på glatt,
      kan tex va en kedja med ingång inkallning hopp då hon tappar fokus två tre gånger!

tycker inte störningsträningen och sitta och hålla fokus på mig övningarna vi gör överförs till fokuset i helhetsträningen?

bör ja ta ännu kortare kedjor ? träna ännu mer separat på fokus och störning men fortsätta me mina kedjor utomhus och köpa hennes mindre släpp?

hon e två i aug och har bara löpt en gång så ganska omogen!

Stina
      Deltagare

Nån som sett min fråga…. =)=)???????

Maria Brandel
      Keymaster

Hej! Hur stora är släppen-vad gör hon när hon släååer och kommer hon tillbaka själv efter släppen?

Stina
      Deltagare

Hallå=)

Jo det hon gör är att hon står/sitter vid mig men kopplar bort jobbet för några sekunder, känns som hon är någon annan stans, hon ser sig oftast omkring lite granna för att sedan rikta upp blicken mot mig och då va fit for fight för att jobba vidare.
      detta kommer oftast när jag ställt upp precis för ett nytt moment, i halter i linförigheten då hon ev missar halten eller ser sig om, och när ja tävlingsmässigt belönar mellan moment.. sällan när hon är i andra moment!

har tränat mycket moment övergångar och uppställning separat med!

de ja gör oftast är att inte bry mig utan vänta ut köra vidare och belöna då hon har fokus.

Siv Svendsen
      Keymaster

Hva om du en periode kjører kortere kjeder og enda bedre belønning? Min erfaring er at når de tapper fokus er det ofte fordi belønningene ikke er bra nok eller at det har gått for lang tid før belønning.
      Veldig mange hunder jobber med bedre fokus om de har høyere intensitet foreksempel, det kan jo være noe å tenke på når du belønner.

Visar 4 svarstrådar
  • Forumet ”Tävlingsträning” är stängt för nya ämnen och svar.